Usterki oświetlenia – odpowiedź TAURON Nowe Technologie
Końcem lutego na prośbę czytelnika zajęliśmy się kwestią nie działającego oświetlenia ulicznego na ul. Orzeskiej. W trakcie dochodzenia przyczyn dowiedzieliśmy się że w ostatnim czasie było więcej podobnych usterek. Poniżej prezentujemy treść odpowiedzi Rzecznika Prasowego firmy TAURON Nowe Technologie.
* * *
Sklep obuwniczo-odzieżowy ALICE Ornontowice ul. Zwycięstwa 2a (pawilon Anatol I piętro do końca korytarza).
W stałej ofercie między innymi: duży wybór modnego i wygodnego obuwia damskiego, męskiego i dziecięcego, torebek damskich i męskich, portfele damskie i męskie, paski do spodni, szelki do spodni, odzież , bieliznę damską i męską, biżuterię, obrusy, ręczniki, pościele, poduszki, kołdry, koce, karnisze, rolety, materiały do szycia firan i zasłon. Usługi krawieckie.
* * *
Choć sprawa była „pilna” to uzyskanie odpowiedzi nie było proste.
Urząd Gminy Ornontowice o awarii oświetlenia ulicznego na Orzeskiej
Bezpośrednio po uzyskaniu informacji o problemie zwróciliśmy się telefonicznie do pracowników Urzędu Gminy o informacje. Okazało się, ze odpowiedni referat podlega zastępcy wójta. Pan Dariusz Spyra wiedział o problemie i zgłosił do firmy Tauron, lecz nie udało mu się uzyskać na tamtą chwilę informacji odnośnie zarówno przyczyny jak i terminu kiedy awaria zostanie usunięta.
Postanowiliśmy popytać w samym Tauronie i okazało się to trudniejsze niż myśleliśmy.
Tauron tylko który?
Do czasu kiedy ktoś nie usiłuje uzyskać informacji od Taurona może nie zdawać sobie sprawy z tego ze to nie jest jedna firma a cała sieć firm zależnych.
Zanim trafiliśmy na odpowiednio kompetentną osobę (Dziękujemy Pani Ewie Groń za naprawdę dobrze wykonaną robotę rzecznika prasowego, uratowała Pani dobre imię firmy) odbyliśmy 6 rozmów z różnymi osobami (dzwoniąc i będąc przełączanym) i dopiero Pani Ewa postanowiła przyjąć na siebie ciężar uzyskania dla nas odpowiedniego kontaktu (przekazała naszą wiadomość do właściwej osoby).
Okazało się, że oświetlenie uliczne obsługuje TAURON Nowe Technologie i w końcu udało się uzyskać odpowiedź. Choć nie taką jakiej się spodziewaliśmy.
(to tak odnośnie kopania się z koniem)
Pierwsza odpowiedź Nowych Technologii
Pytanie wysłaliśmy za pośrednictwem Pani Ewy w dniu 25 lutego i brzmiało:
„Jaka jest przyczyna braku oświetlenia ulicznego w Ornontowicach (43-178) na ul Orzeskiej i kiedy zostanie przywrócone normalne funkcjonowanie tego oświetlenia?”
Odpowiedź wpłynęła już następnego dnia rano, ale sami przeczytajcie:
„Szanowni Państwo
Kwestia niesprawnego oświetlenia przy ulicy Orzeskiej w Ornontowicach pracownikom TAURONU Nowe Technologie znana jest od dnia 22 lutego br. Wtedy wpłynęło zgłoszenie o usterce. Po interwencji służb serwisowych 24 i 25 lutego br. awaria w opisywanej przez Państwa lokalizacji została usunięta.
Pozdrawiam
Gracjan Respondek
Starszy specjalista ds. komunikacji i marketingu”
Pan Gracjan powiadomił nas, że nie działało ale działa, normalnie „SZACUN”.
Postanowiliśmy nie odpuszczać tematu bo to nie grzecznie tak „olać” rozmówce szczególnie kiedy rozmawia się o bezpieczeństwie i wysłaliśmy kolejne zapytanie tym razem już bezpośrednio do Pana Gracjana:
„Cieszy nas i zapewne naszych czytelników fakt, że usterkę udało się usunąć, jednak nie jest to odpowiedź na postawione pytanie. Pytaliśmy o przyczynę i to kiedy zostanie usunięta, nie pytaliśmy bez powodu. W ostatnim czasie to nie pierwsza taka awaria w naszej gminie, dlatego ponawiamy pytanie, tym razem szerzej.
Co jest przyczyną powtarzających się awarii oświetlenia drogowego w Ornontowicach i jaki jest zwykle szacowany czas usuwania takich usterek oraz co ma wpływ na czas usuwania tychże usterek?”
Tym razem na odpowiedź czekaliśmy już dłużej.
Dlaczego psuje się oświetlenie uliczne w Ornontowicach?
W ubiegły piątek otrzymaliśmy odpowiedź od rzecznika po tygodniowym oczekiwaniu.
„Dzień dobry
Szanowni Państwo
Informacja o awarii oświetlenia przy ul. Orzeskiej w Ornontowicach wpłynęła do serwisantów naszej Spółki 22 stycznia br. Dwa dni później została usunięta. Przyczyną była usterka zegara sterującego.
Umowa z Samorządem zobowiązuje nasze służby serwisowe do reakcji w czasie nie dłuższym niż 7 dni od wpłynięcia zgłoszenia o usterce, jednak w praktyce awarie usuwane są zdecydowanie szybciej. Niestety w sezonie jesienno-zimowym dochodzi do największej liczby usterek oświetlenia wynikających głównie z trudnych warunków atmosferycznych – dużych wahań temperatury czy wilgoci. Nasze służby serwisowe mają w tym czasie zdecydowanie więcej pracy (obsługują infrastrukturę oświetleniową w powiatach mikołowskim, tyskim i bieruńsko-lędzińskim), więc nie zawsze są w stanie usunąć usterkę „z dnia na dzień”. Czynią to jednak zawsze w terminie wynikającym z umowy.
Z poważaniem
Gracjan Respondek
Starszy specjalista ds. komunikacji i marketingu”
Pan rzecznik nawet nie zadał sobie trudu by sprawdzić (policzyć na palcach), że od 22 do 25 są 3 dni a nie 2.
Ale po tygodniu pisania 6 (sześciu) zdań odpowiedzi miał chyba prawo zapomnieć co pisał w poprzedniej wiadomości.